رئیس ساترا:

«رصتا» برای کمک به زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر شکل گرفته است    

مقیسه در سیزدهمین جلسه مجمع «رصتا» گفت: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 08October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سیزدهمین جلسه مجمع رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) با حضور سعید مقیسه رئیس، حسین زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا و اعضای شورای راهبری مجمع «رصتا» برگزار شد؛ در این جلسه نمایندگان سکو‌های «تابان تی‌وی»، «هاشور»، «اپیزود»، «آپرا»، «روستا تی‌وی»، «نمایش نت»، «هلدینگ پیشتاز»، «گپ فیلم» «شهر تی‌وی» و «آنتن» نیز حضور داشتند.

سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اشاره به منحصربه‌فرد بودن مجمع «رصتا» تاکید کرد: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر شکل گرفته است و وجود آن می‌تواند در تحقق اهداف و سیاست‌های کشور در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته درخصوص صدور مجوز‌های تولید خاطرنشان کرد: هنوز ۷۰ درصد طرح‌های دارای مجوز از ساترا به مرحله تولید نرسیده‌اند؛ ساترا در ۴۰ هفته کاری سال ۱۴۰۱، ۴۶ جلسه شورای تولید و ۴۷ جلسه شورای انتشار و در مجموع ۹۳ جلسه شورای صدور مجوز تشکیل داده است که نسبت به سال قبل خود رشد ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مجمع «رصتا» در شورا‌ها و کارگروه‌های مختلف ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار باعث شفافیت هر چه بیشتر مصوبات شورا‌های ساترا شده است و به خود تنظیم‌گری زیست‌بوم صوت‌و تصویر فراگیر کمک کرده است.

مجمع «رصتا» هم‌زمان با برگزاری اولین نمایشگاه «رصتا»، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجمع با هدف مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرایند‌های تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار